wtorek, 9 kwietnia 2013

Coś dla mamy, coś dla taty

Popularność facebook'a stała się ogromnie opłacalna dla firm, które poprzez tworzenie swoich fanpage'ów mają możliwość dotarcia do naprawdę sporego grona odbiorców. Chciałabym, więc trochę się przyjrzeć, jak to wygląda i z czym to się je.
***
Coś dla mamy:
https://www.facebook.com/PampersPolska

Fanpage frimy Pampers, która jak wiemy zajmuje się produkcją pampersów i innych produktów do "dupci niemowlaka". To w jaki sposób ta firma się promuje w Internecie dla mnie jest porażką. Wchodząc na tego fanpage'a możemy dowiedzieć się ile razy dziennie kupę robi synek bądź córeczka przeciętnej Kowalskiej, dlaczego? Odpowiedź jest prosta, bo twórcy strony o to pytają.
Nie powiem, to bardzo sprytne! Gdyż wiele matek ma silną potrzebę opowiadania o swoim maluszku na prawo i lewo, a Pampers Polska tworzy im pole do popisu. Tyle, że to chyba do niczego nie prowadzi... bo czy ci wszyscy fani to faktycznie użytkownicy produktów lub potencjalni użytkownicy? Czy może tylko sfrustrowane mamuśki nie mające gdzie i z kim podzielić się faktami z życia swojego dziecka?
Niestety, zauważyć można też klasyczne, żebranie o "lajki", w stylu "jeżeli Twój maluszek też..... daj lubię to", to w mojej ocenie dyskwalifikuje ten profil i czyni go forum dla matek, a nie reklamą i promocją produktu.
Ale jedno trzeba przyznać odkąd profil powstał tj.9 grudnia 2010 r, posty publikowane są niemal codziennie.

A dla taty::
https://www.facebook.com/ZywiecMeskimZdaniem?ref=ts&fref=ts

Nieco szowinistyczny fanpage, reklamujący i promujący piwo Żywiec. I choć nie jestem mężczyzną to co ja mogę wiedzieć o "Żywcu męskim zdaniem" to ten fanpage zwyczajnie mi się podoba, jest prowadzony w sposób kreatywny, posty nawiązują do aktualnych wydarzeń świąt. Pomimo tego, że aktywność "lajkowiczów" na profilu nie jest tak duża jak na profilu Pampersa, to fanpage nie jest tak przesycony i po prostu jest przyjemniejszy w odbiorze, jego "piwna tematyka" nie jest tak bardzo odczuwalna jak adresaci produktów Pampersa.
Fanpage powstał 5 stycznia 2011 r i od tej pory średnio 3 razy na tydzień pojawiają się posty.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz